Dag 1

Jag var såklart asnervös innan jag skulle åka. Jag skulle åka helt ensam, jag kände ingen som skulle åka med.

Det gick flyg från Kastrup, Stockholm och Göteborg. Eftersom min pappa bor i Skurup i Skåne sov jag där natten innan och på morgonen tog vi tåget till Kastrup. Pappa följde med mig till platsen där vi skulle möta upp ledaren och de andra språkreseeleverna.

Ledaren, som hette Martin, och verkade sjukt mysig, såg till att alla anmälda var på plats och tillsammans gick vi för att checka in och allt jobbigt man måste göra på en flygplats.

Som sagt var jag nervös, och ganska blyg. Men det tog inte lång tid förrän jag pratade med några jättetrevliga tjejer och vi höll ihop hela resan.

Själva resan är kanske inte så jättekul att berätta om. Vi flög till München, väntade på ett flyg där i två timmar, flög vidare till Nice och tog därifrån buss till Antibes. På bussen berättar dom att det är 32 grader i luften och 26 i vattnet, sjukt nice! Alla ville nog helst bara springa ner till havet och bada, men vi skulle träffa våra värdfamiljer först.

Utanför bussen ropade ledarna upp namn på elver och värdfamiljer. Jag hade ingen aning om vem jag skulle få bo med, det enda jag visste var att jag skulle bo med tre andra tjejer. Dock blev jag hämtad ensam, av en liten, jättekort och ganska tjock gubbe. Han var jättesnäll och tog min väska, visade mig till sin bil och vi hoppade in.

Bilfärden hem till värdfamiljen var nog en av de mest läskiga och nervösaste sakerna jag varit med om, haha. Gubben pratade jättegrötig franska och jag förstod knappt hälften av vad han sa. Fast jag låtsades förstå det mesta, hehehe.

Vi bodde längst bort i Juan Les Pins, i en ganska vanlig lägenhet, nära stranden. Hemma fick jag träffa mannens fru, som var lika kort och tjock som honom. De såg ut som små troll och räckte mig typ till axlarna. Jättesöta! Hon visade mig mitt rum, som var väldigt enkelt, två sängar, ett nattduksbord, en stol och en garderob. Jag började packa upp mina saker, och snart kom en till tjej in i rummet, Olivia. Hon hade varit och duschat, och tydligen kommit hit ännu tidigare och varit ensam hela dagen.

Middagen gick bra, vi förstod varandra någorlunda och de verkade trevliga. Maten? Helt okej. De andra åt pasta med tomatsås och kyckling, jag åt vegetariskt och fick därför bara pasta med lite ost och smör. (Maten blev bättre sen, jag lovar)

Efter middagen bestämde Olivia och jag oss för att gå ut och kolla runt lite. Vi gick ner till stranden och upp på några gator i staden.

När vi kom hem hade de andra två tjejerna kommit fram. De hette Lovisa och Irena och var från Stockholm. (Det var Olivia också btw)

Somnade sjukt gott efter en sjukt lång, spännande och rolig dag, hihi.









Kommentarer
Postat av: caroline

Ta mig dit, härlig blogg!

2012-01-31 @ 15:03:42
URL: http://dream2reality.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0