Dag 2

Väcks klockan 8 av tanten, som vi lär oss att kalla för Madame. Till frukost får vi croissanter och pain au chocolat med juice och te.

Madame har fixat baguetter och frukt att ta med till skolan. (Jag älskade baguette innan jag åkte till Frankrike, efter att ha ätit det till lunch varje dag i tre veckor är det inte längre lika gott haha.)


Monsieur kör oss till ett torg, som blir vår framtida mötesplats, Place de Gaulle. Där möter vi resten av eleverna och ledarna, och tillsammans går vi till skolan. Skolan ligger längst bort i Antibes, nära en jättestor gammal borg.

Första dagen = test, som avgör i vilken klass man ska placeras. International har tre olika klasser, classic har bara två. Jag var rädd för att behöva prata något annat en svenska, så jag valde classic haha. I internationalklassen finns det finnar och norrmän också.

Efter testet får vi lite info om staden, karta och ett schema över aktiviteter. Sedan går vi på Townwalk i Antibes. Antibes är typ världens vackraste stad, en gammal fin ringmur, gamla hus, jättemysigt.

Sedan får vi en ledig eftermiddag, som spenderas på stranden med massa STSare. Det var sjukt lätt att lära känna folk, alla var asöppna och trevliga.

Går hem tillsammans med mina bostadskompisar och äter middag, springer sedan ut igen. Vi besöker en bar i Juan Les Pins och sitter där med ett gäng andra STSare. Jag råkade köpa ett glas vatten för typ femtio spänn, liiite överpris eller vad? Men så är ju Juan Les Pins en lyxstad också, haha.

Vi är hemma igen vid elva, som är STS vardagstid.






Typ det jag som estet såg fram mest emot!


Överallt massor med boulespelande gubbar!


Lägg märke till den snygga yogakillen i bakgrunden! Gud vad vi skrattade.


Detta är jag! Fast jag är ganska mycket snyggare irl, lovar.

Ja, självklart var vi skötsamma och drack bara cola och vatten!


Här är mina bostadskompisar! från vänster: Irena, Lovisa och Olivia! Ofattbart snygg bild.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0