Dag 15

I skolan fick vi se på Twilight, på franska!!! Lite töntigt faktiskt, men skönt att kunna slappna av lite och bara se på film. Sedan hade vi skolfotografering, och man får köpa foton som minne om man vill.

Sedan åkte vi tåg till köpcentret Cap 3000 i Nice (explorer pass) Där fanns mestadels klädbutiker och rean hade precis börjat, så det mesta var ganska billigt. Jag köpte nya skor, mina skor började bli utslitna efter allt gående, haha! Hittade en fin tröja från Quicksilver också!

Åkte hem och åt middag, och det hände en ganska kul sak. Monsieur sa att jag kunde äta av såsen, men då skrek Madame: Gioe!! Il est capute à la tête! (Gioe, han är kaputt i huvudet) För det var tydligen kyckling i såsen. hahaha!

På kvällen gick vi ut och mötte upp Bea, Vendela och Cissi och tittade på marknaden i Juan Les Pins. Hittade fina presenter till mina syskon. Örhängen och armband till mina systrar och en slangbella till min bror.

Marknaden var varje kväll mellan typ 7 och 11 kanske, och där fanns mest smycken och lite hantverk :)


Cissi och Vendela

Bea




Häftiga smycken av datortangenter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0